Fraktkostnader
Fri frakt inom Sverige vid köp över 499 kr. För mindre ordrar tas en fraktkostnad på 29 kr inom Sverige.
Ångerrätt
När du handlar hos ÅsaMaria har du alltid rätt att ångra ditt köp och returnera varorna inom de lagstadgade 14 dagarna plus ytterligare 16 dagar ifrån att du mottagit din beställning. Det betyder att du alltid kan ångra ditt köp och returnera inom 30 dagar. Det är du som kund som står för returfrakten och ansvarar för att försändelsen kommer fram. Smyckena ska givetvis vara oanvända med prislappar och andra märkningar kvar och i sina orginalförpackningar. Om du vill returnera en vara du beställt vill vi att du först tar kontakt med oss via Kontaktformuläret. I ditt meddelande måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.
Du har inte ångerrätt om:
Du använt varan eller om du saknar orginalförpackning och eventuella prislappar eller annan märkning.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos ÅsaMaria. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Dina personuppgifter behandlas enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Leveranser
Levernas sker vanligtvis inom 2-3 arbetsdagar efter att du lagt din order. Vanligtvis behandlas din order samma vardag som den kommit in till oss och skickas med post till dig dagen därpå. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Dina varor skickas som brev eller paket inom Sverige. Ta kontakt om du önskar en internationell försändelse så försöker vi lösa det tillsammans.
International Shipping
For now we only sell to customers in Sweden. If you live elsewhere and want to order, please contact us for information on how to process your order to another country besides Sweden contact us via our Contact Page.
Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-. Om du ångrar ditt köp är det därför bättre om du tar emot varan och kontaktar oss för att ordna med en retur enligt din ångerrätt som beskrivits ovan.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du kontakta oss för att få vidare instruktioner hur du gör för att sända tillbaka varan till oss.
Reklamationer
Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt vara defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig att ta kontakt omedelbart på e-post eller via kontaktformuläret. Berätta vad som skett så löser vi problemen tillsammans på bästa sätt. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut. Vi följer konsumetköplagen. Du ansvara för att reklamationen kommer fram till oss.
Johansson, Åsa
Organisationsnummer: 811006-3222
Kratsbodavägen 50B LGH 1206
168 65 Bromma
